woensdag 14 september 2011

Weer aan de rol (De Breiboeken)

Nu het handwerk project klaar is, wordt het wel weer tijd om de breirol
up-te-daten. Ik heb bij Roos die ook aan de rol is gegaan. ook een aantal leuke patroontjes gezien, die ik zeker wil gaan breien, en dan ook nog bij  Elizabeth en Dian. En Roos heeft me een heel leuk patroontje laten zien, waar ik eens goed voor moet gaan zitten. Jeetje we kunnen met elkaar wel kilometers ver breien. Het is ook hartstikke leuk om te doen en voor zover ik weet zijn er al 3 bloggers die momenteel aan het breirollen zijn. dat geeft wel een extra stimulans. Op Marktplaats heb ik in de zomerperiode een paar leuke breiboeken op de kop getikt. Stuk voor stuk een bron van inspiratie. (de Breibijbel heb ik in de winkel gekocht)



Vooral het Burda Breileerboek is interessant. want daar staan ook cursussen in, waar een aantal oude breirol patroontjes in zijn opgenomen.  Die echt heel mooi zijn.
Ik denk ook wel dat ik die de komende periode in ga scannen, ze zijn te mooi om niet te delen.

Wat komt er de komende dagen aan (want ik ben inmiddels al 3 patroontjes verder dan de blog)
Morgen dan eindelijk de kabeltjes.
overmorgen een Pauwensteek, maar dan zonder gaatjes.
en van het weekend de schuine ruitjes.


Tot Morgen

2 opmerkingen:

Betsy zei

Wat zijn er veel breiboeken he? Ik ken van de boeken die jij laat zien alleen de breibijbel. Dat Burda boek lijkt me inderdaad erg mooi. Ik ben heel benieuwd naar patroontjes uit dat boek.
Het is leuk om met een aantal bloggers aan de breirol bezig te zijn. Steeds weer verrassend welke patroontjes de anderen hebben uitgezocht.
Veel breiplezier.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Elizabeth zei

Leuk... leuk... leuk..., dat belooft weer een heleboel!
Hoe lang is jouw breirol nu?